On’s Geld

OXO Geïllustreerd – 22 januari 2015 – door Heine Wind

‘Stichting Ons Geld’ krijgt volop de aandacht van onze media, van onze politiek en zelfs van onze captains of industry … Een goed complotter behoort dan op zijn hoede te zijn.

Ons Geld logo

 

http://onsgeld.nu/

 

Ons Geld? Wie zijn ‘ons’? Zijn ‘wij’ dat?

Het ABC der Conspiracy zegt: let op de symboliek die gebruikt wordt!

Een omgekeerd pentagram (pentagon). Pentagram reversed

 

 

 

G van Ons Geld

 

De G uit het logo van de Vrijmetselarij (Tempeliers).vrijmetselarij

 

 

 

 

 

 

 

 

Toeval? Ik dacht het niet.

Wat maakt het de machtselite en ‘money power’ uit of ze geld scheppen en rente rekenen via banken of via de overheid? Ze controleren beide. Sinds de publieke opinie zich tegen de banken heeft gekeerd, is er voldoende tijd geweest te bedenken hoe dit varkentje te wassen. Eeuwenlange ervaring. Een schoolvoorbeeld van ‘controlled opposition’.

Volgens top-researcher Jordan Maxwell is ‘On’ de Babylonisch-Egyptische aanduiding voor ‘de Zon’ ofwel ‘de Zonnegod’. Dit gaat een beetje ver misschien, maar we nemen ‘m toch even mee.

Persisch-Babylonische Zonnegodverering, voorloper van het Romeinse Mithraïsme na Christus.

Persisch-Babylonische Zonnegodverering, voorloper van het Romeinse Mithraïsme na Christus.

‘Ons Geld’ betekent dan in Illuminati-doublespeak: ‘Het geld van de Zonnegod’. Luciferiaans geld dus, “dat is van ons en daar blijf je van af”.

De Babylonische Zonnegodcultus komt tot uitdrukking in het Logo van de Jezuïeten, de militaire geheime dienst van Rome ofwel Vaticaanstad, de wereldhoofdstad.

Jesuit_Symbol

 

 

 

 

 

De Carthaagse godin Juno Moneta, beschermgodin van de Romeinse munt en de Romeinse bankiers.

De Carthaagse godin Juno Moneta, beschermgodin van de Romeinse munt en de Romeinse bankiers.

Het ‘monetaire’ stelsel, genoemd naar ‘Juno Moneta’, waar het woord ‘money’ vandaan komt, is ‘Babylonian Money Magick’, wie er ook bankiert.

 

 

Chi Ro

 

De benaming van ‘onze’ giro, ‘ons’ giraal geld, is afgeleid van het wapen van Constantijn de Grote, de Chi-Ro, ook bekend als het Christogram.

Constantijn, de grootste Zonnegodkeizer van het Romeinse Rijk, had echter niets te maken met het Christendom, net zo min als zijn Chi-Ro dat had, maar alles met de Babylonische overheersing in het late Romeinse Rijk.

Het overgrote merendeel van de geldhoeveelheid bestaat uit Giraal geld en slechts een klein deel uit Chartaal geld. De Giro en het Monetaire Stelsel hebben alles te maken met de Babylonische overheersing en de ‘Babylonian money magick’ nu.

Geldschepping van de banken naar de staat? ‘Vestzak, broekzak’, daar kan geen wisseltruc tegenop. Zolang de Babyloniërs aan de macht zijn, krijgen we het lek nooit boven.

De Chi Ro was het wapen van Constantijn, de Grote Babylonische Zonnegodkeizer, sinds hem in een visioen geopenbaard werd dat hij in dit teken  - 'In Hoc Signum'- zou overwinnen. IHS ... zie het Jezuïetenlogo.

De Chi Ro was het wapen van Constantijn, de Grote Babylonische Zonnegodkeizer, sinds hem in een visioen geopenbaard werd dat hij in dit teken – ‘In Hoc Signum’- zou overwinnen. IHS … zie het Jezuïetenlogo.

 

 

Constantijn de Grote was van alle Romeinse Zonnegodkeizers (en dat waren er nogal wat) de enige die zich in gezelschap met de Zonnegod liet afbeelden.

Constantijn de Grote was van alle Romeinse Zonnegodkeizers (en dat waren er nogal wat) de enige die zich in gezelschap met de Zonnegod liet afbeelden.

Constantijn de Grote. Een ijzervreter met een echte Nazionisten-kop, vind u niet?

Constantijn de Grote heeft een Nazionistische uitstraling, vind ik persoonlijk ….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor de zorgvuldigheid zij opgemerkt dat de ‘conspiratory’ observaties hier primair de stichting betreffen, niet zozeer het burgerinitiatief.

Geplaatst in Geen categorieën
20 comments on “On’s Geld
  1. Ken je de mensen achter Ons Geld, Heine?

    Like

    • oxo axioma schreef:

      Neen, Laurens. Dank dat je dit vraagt. Mark Zuckerberg hoef ik ook niet te kennen om te begrijpen dat Facebook een NSA-CIA operatie is.

      Luuk de Waal is – net als Zuckerberg toen – 25 jaar en toen ik zo oud was liet ik me ook nog voor karretjes spannen waar ik op latere leeftijd spijt van kreeg. Niels Korthals Altes zit op het NWO-duurzaamheidsbeleid van Agenda 21, heeft bij Unilever gewerkt, tamelijk establishment-gericht. Voor Martijn v.d. Linden geldt zo te zien hetzelfde hoewel hij meer in de Finance-hoek heeft gezeten. Deze mensen zijn zich zeer waarschijnlijk van geen kwaad bewust, zoals geldt voor iedereen die hoger in het systeem van het Militaire Industriële Complex werkzaam is, waaronder veel van onze vrienden van Nijenrode en eigen familieleden.

      Al dat in het Westen geïnstitutionaliseerd wordt is onderdeel van het Babylonische Totaalinstituut, anders mag het niet bestaan van de autoriteiten. En al deze instituten dragen op enigerlei wijze de vingerafdruk van het Babylonische Eedgenootschap. Zo ook deze stichting.

      Er valt niemand van ons wat te verwijten verder. Ad Broere heeft een zeer grondige studie gemaakt van het financiële systeem en wij hebben allen veel van hem geleerd. In diezelfde tijd zat ik op de breedten en diepten van de planetaire samenzwering te broeden en dat is nou eenmaal toch een wat andere discipline, die op sommige punten tot andere inzichten leidt. Een mens kan helaas niet alles weten, we moeten steeds keuzes maken in onze kennisgerichtheid. De Illuminati-symboliek was in dit geval zo evident, niemand die er iets van zei, dit mocht niet onopgemerkt blijven. Maar ach, wat is een artikeltje van mij waard in dit geheel? Niet zoveel.

      Like

  2. bertmaathuis schreef:

    Knap uitgezocht, Heine!

    Betekent dit dat déze mensen [ook] niet te vertrouwen zijn? Of worden zij er ook ingeluisd?

    George van Houts, Ad Broere, Luuk de Waal Malefijt (namens Onsgeld.nu) en Geert Kimpen. ( http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/01/acteurs-de-verleiders-lanceren-burgerinitiatief )

    Wat ik ook op de site lees: “Stichting Ons Geld opereert in Nederland en we hebben *zusterorganisaties in meer dan 17 landen*.” Zo, d@at is vlot georganiseerd!

    Een van de acteurs zei in DWDD (ik heb dat deel van de uitzending bekeken via “uitzending gemist”) dat er desnoods revolutie gaat plaatsvinden: “óp naar het Binnenhof`!” Wordt zo’n uitspraak normaliter op de staatstelevisie getolereerd???

    Maar een mee heulen met de geldschrapers door Ad Broere en Geert Kimpen kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen. ???

    b.

    Like

    • oxo axioma schreef:

      Goed Bert, dank je. In de eerste plaats verwijs ik graag naar mijn antwoord op de reactie van Laurens vandaag, betreffende dit artikel. Dat geeft als het goed is ook deels antwoord op jouw reactie. Alternatief onderzoek is het vak van geen van deze mensen, behoudens Ad Broere, dus ze zullen het niet weten. Ad Broere had het kunnen weten. En toch is de Illuminati-geheimtaal een aparte discipline in het onderzoek, waar veel spitwerk bij aan te pas moet komen om die taal te leren verstaan.

      Ja precies, gelieerde organisaties in 17 landen – dat wijst op de mate van institutionalisering en inbedding van dit initiatief in het establishment. Gecombineerd met de ruime media-aandacht, behoren alleen hierom al alle alarmbellen af te gaan, wat betreft de achterliggende intentie van deze stichting.

      Dat de machtselite & money power graag ziet dat wij als volk in opstand komen, blijkt inderdaad uit de opmerking van de acteur (voor script lezen en acteren wordt hij tenslotte betaald)… Nog meer politie en militairen op straat, strengere veiligheidsmaatregelen, ze smullen ervan. Bedankt voor je reactie!

      Like

  3. Jeroen Ghuijs schreef:

    Hé heren , niet van die sociaal maatschappelijk politieke antwoorden hoor….
    Heine heeft wat mij betreft gelijk en diegenen die weten hoe ik over geld denk weten wat ik bedoel, Er is in feite maar ËËN probleem op deze aardkloot en dat is GELD ieder alternatief wat voor het huidige systeem bedacht wordt is wéér gebaseerd op het feit dat er toch iemand iets moet controleren? Je moet problemen niet proberen oplossen met de tools waarmee je ze gemaakt hebt, wees eens vernieuwend en bedenk eens iets nieuws. Wat ik vannacht nog even mee kreeg met het nieuws dat we nu wéér 1100 miljard gaan investeren in het vlot trekken van de EU, laat mij maar vieren en hak die kabel maar door , dat het zo diep mogelijk mag zakken wat mij betreft, ik wil hier niemand mee beledigen , integendeel, maar kijk alsjeblieft eens naar wat er gaande is, met die 1100 miljard trek je nikemand vlot , maar spoel je iedereen door. En dan te bedenken dat er over “ONS” geld gesproken wordt…..

    Like

    • oxo axioma schreef:

      Eens Jeroen. Toch geloof ik dat wanneer eenmaal het Babylonische Eedgenootschap – aangevoerd door het Vaticaan – al zijn maatschappelijke functies heeft neergelegd, de planetaire financiële administratie tot in een honderdvoud eerlijker zal verlopen. Voor je opmerking over de geldschepping van de ECB, verwijs ik je graag naar mijn korte artikel hierover van dezelfde datum: https://oxoaxioma.wordpress.com/een-een-met-12-nullen/

      Like

      • bert [maathuis] schreef:

        Natuurlijk, Jeroen, tenslotte gaan we samen leven zónder geld.
        En waar Heine het over heeft: het Babylonische Eedgenootschap – aangevoerd door het Vaticaan, ja wanneer die suprematie verdwenen is, …. Echter, geld is natuurlijk niet de schuldige. Harmonieus samen leven hangt niet allereerst af van het middel van geld; dat dient uit de harten van de mensen te komen. Maar dat besef jij ook goed.

        De meeste mensen leven wel of willen wel leven vanuit hun hart (er zijn voor elkaar), maar de overheersing van “cabal”, (dus van de angst, jaloezie, arrogantie, grootheidswaanzin, e.d. van deze mensen) verhindert het samenleven vanuit saamhorigheidsbesef. Dat saamhorigheidsbesef kan slechts beheerst worden (door de machtswellustelingen) door mensen angst in te boezemen en door mensen te hersenspoelen.
        Verbetering (úit de angst en úit de programmering) dient dus aan de wortels aangepakt te worden. In die zin is dit een bijzonder welkom initiatief: http://www.earth-matters.nl/14/10422/media-en-agenda/de-kinderen-en-hun-onderwijs-in-deze-tijd
        Ik ga er van uit dat er een herstel van menselijke waardigheid gaat plaatsvinden, niet middels een revolutie, maar geleidelijk aan (echter steeds sneller, zeg maar accelererend, asymptotisch), via de weg van bewustwording. De vernieuwing die HvW (zie bijgevoegde artikel) vóór staat, is in dit opzicht van essentieel belang naar mijn inzicht.

        We kunnen elkander (élk-ander!) helpen bij deze bewustwording! Dat begint met elkaar helpen om te herkennen welke weg de herstelweg is. Zoals daar zijn: persoonloijke gesprekken; collectief: lezingen, gespreksavonden, websites, internetradio (FVR), e.a. ….. !

        Like

  4. Niels schreef:

    Hoi Heine,

    De ronde G staat voor Ons (rond) Geld. Het ‘pentagram’ als je het zo wilt noemen was eerst een cirkel, maar met de redesign van de website is dit er uiteindelijk uit gekomen (springt er meer uit).

    Like

    • oxo axioma schreef:

      Hoi Niels,

      Dank voor je reactie! Ik zie dat je veel betrokkenheid hebt bij Ons Geld en ben geheel overtuigd van je goede intentie. Nu adviseer ik je eens rustig in het rond te kijken, welke mensen aan tafel zaten bij het ontwerp van het logo. Al lijkt dit spelenderwijs tot stand gekomen, lijkt het me eveneens sterk dat het logo toevallig alle kenmerken – ook de naam – van Illuminati-geheimtaal in zich draagt. Ofschoon toeval bestaat, kan er bijvoorbeeld de hand van een ontwerpbureau ingezeten hebben?

      Like

  5. Ad schreef:

    Heb je ook naar het pentagram gekeken bij het burgerinitiatief?

    Like

  6. niels87 schreef:

    Ja, en het logo van Positive Money is zeker het oog van Horus of niet? 😉

    Like

    • oxo axioma schreef:

      Het logo van Postive Money is zonder twijfel het oog van Horus of het alziende oog, kenmerk van de Illuminati. Ik sta volledig achter de inhoud van ‘positive money’. We moeten echter voorzichtig zijn met wie de fundamenten en toezichthouders zijn van dit ideaal. Anthony Michels wijst hier ook nadrukkelijk op. Trouwens niet alleen het Oog van Horus kan erin worden ontwaard. Met een beetje kwade wil zien we twee omgekeerde zessen en met een beetje fantasie zelfs drie – vergelijkbaar met het logo van Vodafone. Maar met zo’n wezenlijk belangrijk initiatief – in de financiële arena nota bene – symboliek gebruiken die zonder omweg kan worden uitgelegd als Illuminaat laat verder weinig aan de verbeelding over.

      Like

  7. Hoi Heine,

    goed dat je kritisch blijft.
    Ik zal je een anekdote vertellen.

    Eind 2012, toen ik opeens het belang van de werking van geldcreatie begreep (door enkele video’s op Youtube, hier is bij mijn weten geen NWO-er aan te pas gekomen, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien, dat mag jij me vertellen), besloot ik de stichting op te richten. Ik was toen nog student Informatiekunde, maar ik was geen goede student wat dat betreft. Het was in een tentamenperiode en door me met dit onderwerp bezig te houden was ik eigenlijk mijn studie-activiteiten aan het ontwijken. Onder studenten staat dit bekend als ‘soggen’, wat komt van de afkorting SOG, of ‘Studie Ontwijkend Gedrag’. Niet toevallig is dit ook de afkorting van de stichting, Stichting Ons Geld.

    Ik wist toen vrijwel niets van webdesign, en dat was ook wel te merken.

    Dit was het eerste logo: http://www.onsgeld.nu/wp-content/themes/pitch/images/heine/rev1.svg

    Toen vond ik dat het wel wat vaderlandslievender mocht (leeuw in oranje munt):
    http://www.onsgeld.nu/wp-content/themes/pitch/images/heine/rev2.svg

    We kregen toen redelijk wat kritiek op de kleur oranje, vanwege de associatie met de ING en de associatie met mensen die zich van Oranje noemen.

    Toen kwam Niels Korthals-Altes met een voorgestelde versimpeling:

    Hij kwam met het idee om een G (van ‘geld’) in een O te zetten (van ‘ons’).

    De keuze voor de naam ‘Ons Geld’ komt naast het passende acroniem overigens van de reclame van Amstel: https://www.youtube.com/watch?v=WTpvqut1UTg
    Het idee erachter is dat het een ridicule situatie is waar we ons nu in bevinden, waarbij we overgelaten zijn aan de ‘goden’ van geld terwijl we als samenleving hulpeloos blijven roepen ‘dat er geen geld voor x is’. En dat terwijl het concept van geld voor ons allemaal is (dit is uiteraard een hedendaagse stelling, en strookt wellicht niet met de oudste bedoeling van geld waar je op doelt). Het is toch ‘ons’ geld? (van de samenleving) Dus waarom zijn wij niet vrij de aard van geld te bepalen en te veranderen, om het voor onze welvaart aan te wenden? Ons is hier dus het algemeen belang / de samenleving.

    Op basis van het voorstel van K.A heb ik toen de volgende variant gemaakt:

    Hier zie je dat het begon met een vierkant dat ik ‘speels’ heb gepoogd te maken door het wat te kantelen, in de zin zoals Jan Rotmans die gebruikt. We ‘kantelen’ de maatschappij van het huidige paradigma naar een paradigma dat zich beter leent in de Age of Aquarius.

    Uiteindelijk vond ik het logo weer te ouderwets en toen heb ik het huidige ontworpen.
    Dat ontwerp ging vrij gemakkelijk. Een vierkant vond ik wat te saai, dus koos ik voor een van de meest basale vormen uit het programma Inkscape: http://www.onsgeld.nu/wp-content/themes/pitch/images/heine/inkscape.png
    Ik zocht toen een hoek van de vorm die wat speels zou zijn en niet zo basaal met een platte kant naar beneden zou staan, want daar zat geen beweging in, en we heetten toen nog de ‘Ons Geld beweging’. Ik heb me hier laten inspireren door het logo van TreeHouse (niet toevallig een site over webdesign): http://teamtreehouse.com/ en het logo van de Albert Heijn (kantelend huisje / open envelopje). Ik was me toen nog niet bewust van de symboliek en betekenis van bepaalde vormen.

    Dan wat betreft mijn naam, die komt uit het volgende verhaal: http://www.bol.com/nl/p/prins-der-getijden/1001004005167670/
    Mijn moeder had (zegt ze) mijn naam gekozen omdat ze geroerd was door de ‘Luke’ out het verhaal. Fragment:

    “vader Henry Wingo, een garnalenvisser, was een brute huistiran en slaagde er niet in zijn kinderen liefde te geven; hun beeldschone moeder Lila was ontevreden met haar sociale positie en intrigeerde haar hele leven om hogerop te komen. De kinderen reageerden verschillend op deze spanningen: Tom mislukte, Savannah werd gek, en Luke vocht voor een onbereikbaar revolutionair ideaal.”

    Dan nog iets over mijn intenties; ik ben geen voorstander van verregaande machtsconsolidatie. Inmiddels ben ik het misschien zelfs met je eens dat we het hele machtsmiddel van geld als concept moeten neerleggen, wat dan wel weer met Babylon te maken heeft. Echter, ik geloof dat we niet in één keer die stap kunnen zetten. Ik denk vanuit pragmatisch oogpunt dat we eerst af moeten van de oude geldorde in private handen, naar het algemeen belang. Wanneer we het geld (weer?) controleren kunnen we ons toeleggen op verdere ontwikkeling waarbij geld wellicht geen rol meer speelt. Gift economy? Ubuntu?

    Tot slot iets over lucifer en het pentagram. Lucifer staat ook wel bekend als de ‘light-bearer’, ‘light bringer’, of ‘verlichte’. Dit komt van een bepaalde vertaalkeuze, want daarvoor stond lucifer voor ‘the morning star’, of de planeet Venus. De link naar het pentagram ligt in de baan van de planeet. Als je een lijn trekt naar de overzijde van de baan wanneer aarde en Venus kruisen, dan komt daar een pentagram uit:

    Een pentagram is daarmee het symbool voor de planeet Venus geworden, daarmee ook van Lucifer, en ook van de godessen Ishtar en Inanna uit de Babylonische en Sumeriaanse tijden die werden geassocieerd met de planeet, zoals iedere god(in) stond voor een planeet. Zoals je ongetwijfeld weet is Inanna de godin van de liefde en vruchtbaarheid.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Inanna#Inanna_as_the_planet_Venus

    Like

    • oxo axioma schreef:

      Luuk, dank je voor je uitgebreide reactie. Ik wil die nog even verder bestuderen met de bijgevoegde links en beperk mij nu tot een antwoord waar het mij in het algemeen om gaat. De gebruikte geheimtaal en andere signalen duiden er – hoe je het ook wendt of keert – wél op dat het staat- en bankenconglomeraat dit burgerinitiatief heimelijk schraagt. Hierdoor blijft dit burgerinitiatief straks ‘halverwege’ steken en wordt het misschien inderdaad de staat die het geld gaat scheppen, maar … zónder onze zeggenschap, éven ón-democratisch als ál het andere thans gevoerde overheidsbeleid. Dan zijn we een stúk vérder van huis. Zelfs van de wal in de sloot. Of minstens van de regen in de drup. Als we het over monetaire geldcreatie hebben, weten we wie hierin nog altijd onverminderd het initiatief heeft, of dit nu heimelijk is of publiek.

      Like

    • oxo axioma schreef:

      Luuk – ik denk dan maar aan Luke Skywalker, goede held, goede naam – je bent al heel open en uitgebreid geweest en je verhaal is boeiend om te lezen. Jammer nu dat de eerste links met bijbehorende passage niet bij mij openen. Kijk maar of je daar nog iets aan kunt of wilt doen.

      Dit was het eerste logo: http://www.onsgeld.nu/wp-content/themes/pitch/images/heine/rev1.svg
      Toen vond ik dat het wel wat vaderlandslievender mocht (leeuw in oranje munt):
      http://www.onsgeld.nu/wp-content/themes/pitch/images/heine/rev2.svg
      Op basis van het voorstel van K.A heb ik toen de volgende variant gemaakt:

      Like

    • oxo axioma schreef:

      In het alternatieve onderzoek staat ‘de samenzwering’ centraal. Het complot. Tegen wie? Tegen de mensheid en het leven op aarde. Door wie? Daar bestaan verschillende namen voor. NWO, Cabal, Babylonische Broederschap. Ik noem de samenzweerders tegenwoordig het Rooms-Babylonische Kruisvaarderssyndicaat. Zijn dat alleen de banken? Neen, zeker niet. Daaronder vallen ook het Vaticaan, de Koningshuizen, de Babylonische Koninklijke bloedlijnen, de (meeste) nationale en internationale politiek, de (meeste) staatsoverheden, de multinationals, de media, het wetenschappelijke instituut, … In mijn boek noem ik dit: Het Totaalinstituut. Zijn het dan alleen de banken die ons naaien met het monetaire systeem? Neen, het hele Rooms-Babylonische Kruisvaarderssyndicaat naait ons met het monetaire systeem; met de Babylonian Money Magick. Gaan we dan het beheer van ons financiële systeem overhevelen van de banken naar de staatsoverheid? Dat schiet lekker op!

      Het maakt deel uit van de NWO-agenda dat het Federal Reserve System straks onderuit gaat. Dan gaan de meeste particuliere banken failliet. Dan is al het geld op de daartoe bestemde hoop geharkt, in handen van het syndicaat. En móeten de staatsoverheden wel het geld gaan drukken en gaan bankieren, voor het volk. Daar wordt nu alvast op geanticipeerd en daartoe dient deze stichting. De deels wakkeren onder het volk houden op te morren, want men verkeert in de veronderstelling ‘dat er nu écht wat te gebeuren staat! Dat er een overwinning behaald is!’ De ondersteuning vanuit het establishment bewijst reeds wie er achter deze stichting zit. De gebruikte symboliek is mogelijk per toeval tot stand gekomen. Desalniettemin zit die symboliek er wél in. En is er niets in tegenspraak met deze analyse. Tracht die maar te falsificeren.

      Like

Geef een reactie

Heine Wind

Categorieën

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.
Thank you!

Doe mee met 273 andere volgers

Volg me op Twitter
